1,5 millió az alapárból
Eltúlzott állami adóterhekkel sújtja a kormányzat az új személyautókat hazánkban. Erről a Citroën Hungária élén álló Jean-Marie Walch beszélt, reagálva az autópiac nyár óta tartó, havi 15-20 százalékos visszaesésére, ami elsősorban a Swift méretű kiskocsikat és az alsó középkategóriát (pl. Peugeot 307) érinti. Az újonnan bemutatott C4 Picasso 5,7 millió forintos alapárából 700 000 Ft a regisztrációs adó és 833 334 az áfa.
Dízelek hatmilliótól
Ez a másfélmilliós összeg az 1,8 literes benzinesre vonatkozik, de nálánál sokkal nagyobb szerep juthat a 109 lóerős 1.6 HDi-nek és a kétliteres dízelnek, 138 lóerővel. A dízelek induló ára a négyféle felszereltség függvényében 6 és 8,1 millió forint között mozog, ami egy kompakt egyterűtől soknak tűnhet.
A C4 Picasso viszont nem is olyan kompakt, mellé állva feltűnően nagy, tekintélyes, csinos, modern, okos, szóval egy olyan autó, amiért elvileg többet is lehet kérni. A Citroënnél nagyon végiggondolták az autót, a Mazda5 tolóajtaja után megint itt egy egyterű, amely tényleg új ötleteket és megoldásokat dob be a kategóriában.
Légkondi álló motorral
Ott van például az ülések villámgyors átrendezése, a legtöbb egyterűnél könnyebb beszállás a harmadik üléssorba, a felárért légrugós, rakodáskor lejjebb engedhető hátsó futómű, az egy ideig álló motorral is üzemképes légkondicionálás. Utóbbi funkció persze az akku töltöttségének függvényében és korlátozott ideig működik. A Citroën tanult ezt-azt a Renault Espace-tól is, például a műszerfal két szélére telepített klímavezérlést, amivel felszabadul középen a hely további rámolásra.
További jó ötlet a csak a legdrágább, Exclusive kivitelben járó hangulatvilágítás, amelynek részeként az ajtótárolókban fény gyullad ki, ha ép ott matatunk. Ennél még sokkal jobban örülhetünk annak, hogy az Espace vékony tetőoszlopait is megvalósította a Citroën. Az A-oszlop helyén végre nem gerendákat találunk, amelyek kitakarnak egy négygyermekes családot vagy két új Jumpyt is.