A ráfutásos eseteket el lehet kerülni
City Safety néven a Volvo új biztonságtechnikai rendszert dolgozott ki, amely segít megakadályozni a városokban gyakori ráfutásos baleseteket. A Volvo célja, hogy az ilyen típusú balesetek fele elkerülhető legyen.

A rendszer működése egyszerű: Egy radar figyeli a kocsi előtt haladó forgalmat, ha az elöl haladó jármű hirtelen lefékez, és a City Safety úgy érzékeli, hogy baleset történhet, akkor megnöveli a nyomást a fékrendszerben, és ezzel lehetőséget ad a vezetőnek arra, hogy fékezéssel vagy kikerüléssel elkerülje az ütközést. Ha a vezető nem reagál, akkor a rendszer elveszi a gázt, és automatikusan lefékezi az autót.

A statisztikák szerint az ütközések 75 százaléka 30 km/óra alatti sebességnél történik, eddig a sebességig lép működésbe a City Safety is. Ha a két kocsi közötti relatív sebességkülönbség 15 km/óra alatt van, akkor a rendszer segítségével teljesen elkerülhető az ütközés. 15 és 30 km/órás sebességkülönbség között a hangsúly a sebesség lehető legnagyobb csökkentésén van, az ütközés előtt.

A svéd gyártó tervei szerint két éven belül kerülhet piacra a technikai újítás, amely nemcsak biztonságilag, de anyagilag is megéri, mivel nem kell költeni az autó javítására, hiszen nem törik össze. Nemcsak annak jó ez, aki a Volvóban ül, hanem az előtte haladó autó utasainak is, mert csökken vagy teljesen megszűnik az úgynevezett ostorcsapásból (amikor a fej visszacsapódik a fejtámlára) eredő sérülések lehetősége.