Ez pedig sportkocsiszerű képességekkel ruházza fel az igen súlyos limuzint. A százas tempóhoz mindössze 6 másodpercet kell taposni a gázpedált. A végsebességét a gyártók íratlan megegyezése szerint 250 km/órában határozták meg. Ennél többet az elektronika nem engedélyez.
Jó hír, hogy bárki képes lehet a megadott eredményekre, hiszen csak padlóig kell nyomni a gázt, a többit megoldja az automata váltó. Nem is akármilyen, mert hétfokozatú. A kiemelkedő menetdinamika ellenére az autó az 1,8-as benzinmotorok fogyasztásával vetekszik, 100 kilométerenként beéri 9,5 liter gázolajjal .
Az alapmodellekben a klasszikus orrmotor-hátsókerék-hajtás elrendezést találjuk, de felárért a 4Matic néven futó összkerékhajtással is elérhető. Hagyományos és sofőrös autónak alkalmasabb, hosszított kivitelben is kapható az autó.
Az S420 CDI bemutatásával már két dízelmotor közül választhatnak a megrendelők, hiszen 3,0 literes motorral is megvehető az S-osztály. Ezek mellett további hat benzines motor is rendelkezésre áll 272-612 lóerős teljesítménytartományban.