Dízellel nyerne a VW a Dakaron

Sokan sokféleképpen nyerték már meg a Dakar Ralit, dízellel azonban még senki. A Volkswagen szeretne az első lenni, amely gázolajos autóval leggyorsabbként szeli át a sivatagot. A 2007 januárjában induló versenyen a német gyártó egy új, hengerenként négyszelepes TDI-motorral indul.

A Race Touareg 2 öthengeres, soros 2,5 literes dízelmotorja teljesen új fejlesztésű hengerfejet kapott, amelynek köszönhetően a legnagyobb teljesítménye 285 lóerőre nőtt, csúcsnyomatéka pedig meghaladja a 600 newtonmétert. A győzelemhez egy kis BMW-technikát is bevetnek, hiszen a motorokat kétlépcsős feltöltéssel látják el.

Korábban a bajor gyártó éppen a Dakaron tesztelte titokban új rendszerét, amely egy kisebb és egy nagyobb turbóból áll. Az alsó fordulatszám-tartományban a könnyen felpörgő kisebb töltő dolgozik, míg fenn a sok levegőt szállító nagyobb. Ez a megoldás azután elsőként a BMW 535d-ben jelent meg.

A Volkswagen a jövő évi sivatagi versenyen négy gyári autóval indul, amelyeket Giniel de Villiers, az idei második helyezett, a kétszeres ralivilágbajnok, Carlos Sainz, a négyszeres Dakar-győztes Ari Vatanen és az amerikai Mark Miller vezetnek majd. A verseny január 6-án Lisszabonból indul, és 9000 kilométer megtétele után január 21-én Dakarban, Szenegál fővárosában ér véget.