Ellenétben más kisautókkal (Peugeot 207, Toyota Yaris, Renault Clio), alig hosszabb az új modell elődjénél, mely a Skoda szerint kategóriájában a legnagyobb térd- és fejtérrel rendelkezett. Hosszúságban 2,2 centimétert bővült a Fabia, ami összesen 3992 millimétert jelent, viszont négy milliméterrel keskenyebb annál. A fejtérrel nem lesz probléma, hiszen durván 6 centivel nyúlt meg az 1498 mm magas autó.
A Skoda állítása szerint, mind az elöl, mind a hátul ülők nagyobb helyet kapnak, amellett, hogy a csomagtér is kibővült. Ez a korábbi 260 helyett most 300 literes, ami a hátsó ülések lehajtásával 1163 literre bővül.
Jövő év tavaszán, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt a Fabia, amelyhez négy benzinmotort és három dízel erőforrást lehet választani, újdonság nincs. A két 1,2-es mellett, 1,4-es és 1,6-os négyhengeres benzinesek vannak, illetve a gázolajos oldalon két 1,4 illetve egy 1,9 TDI. Műszaki újításnak számít, hogy a Skoda az ötfokozatú manuális váltók mellett a Fabiához elérhetővé tesz egy hatfokozatú automata váltót is.
Korábban nem volt automata légkondicionálás és fejlégzsák sem, a jövőben viszont ezek is felkerülnek a megvásárolható tételek listájára. A mobiltelefonokhoz Bluetooth rendszerű kihangosító, míg a hifihez MP3 illetve iPod csatlakozó is kérhető.
Európa országaiban a márciusi bemutató után megkezdik az értékesítést, amely egyelőre az ötajtós modellre vonatkozik. Nem tűnik el a kombi és a limuzin sem, a Fabia család többi tagja később követik a ferdehátút.