Az autó formájában kupés jegyek fedezhetők fel, ami az ívelt tetővonalnak és a keskeny oldalsó üvegfelületeknek köszönhető. Az itt is alkalmazott, az ablakok alatt futó „Volvo-váll” alatt viszont masszív terepjárós formákkal találkozunk. A csomagtérajtó nagy része üvegből lesz, ami külön is nyitható több részletben.
Ahogy a Volvo kombiknál, itt is a teljes C oszlopot kihasználó hátsó lámpával találkozunk, míg elöl a gyártótól szokatlan, sportos fényszórók szerepelnek. Az orr-rész egyébként az XC90-ére emlékeztet, csak finomabb kivitelben. A terepjárós látványt erősítik a lökhárítók alatti részen kialakított magas fényű védőlemezek.
Belül is tipikus Volvo lesz az XC60, ezúttal is a „lebegő” középkonzolt alkalmazzák, amin csupán négy hagyományos kapcsoló marad. A többi funkció is ott lesz, de azokat csak ábrák jelzik, és érintőgombos megoldással lesznek működtethetőek. A tanulmányautóban négy különálló ülés kap helyet, de az utastér a szériagyártásra ötszemélyessé bővül.
Műszaki szempontból négy- és öthengeres motorokra épül majd az XC60, amiket négykerék-hajtással párosítanak. A jó vezethetőséghez viszont a Ford Focusnál alkalmazott futóműmegoldást veszi át a Volvo. A Volvo név garancia a biztonságra, a sok légzsák és egyéb elem mellett feltűnik a nemrég bemutatott City Safety rendszer is.
Az XC60 Concept egy igen erős szegmensben próbál helytállni. Sok-sok modell kapható „itt”, Land Rover Freelander, Toyota Rav4, Nissan X-Trail. De olyan érkezők is vannak, mint a Volkswagen Tiguan.
A Volvo persze inkább a prémiummárkák ellen indít támadást, ahol egyelőre a BMW X3-asé a terep, de már fejlesztés alatt áll a Mercedes GLK és az Audi Q5 is. Bár a tanulmányautó formailag igen közel áll majd a végső modellhez, arra még várni kell, csak 2008 őszén mutatják be, és az azt követő év elején kezdik meg az értékesítését.