Az egész csomag mozgatórugója az átdolgozott 3,8 literes szívómotor, amely 445 lóerőt produkál, 90-el többet, mint a gyári modellben. Ám nemcsak az erőre figyeltek Rufék, hanem egy kiegészítő olajtartállyal is felvértezték a blokkot. Így a leggyorsabb kanyarokban sem lehet gond az olajkenéssel.
Persze mi értelme lenne a teljesítménykúrának, ha nem lenne pozitív hozadéka. De van. Az RGT jobban gyorsul, és gyorsabb is a gyári 911 Carrera S-nél. Elég 4,2 másodperc a 0-100-as sprinthez, de 200 km/óráig sem telik el 13,5 másodpercnél több.
Ebben persze szerepe van annak, hogy rövidebbre vették a hatfokozatú manuális váltó fokozatait, és
Ellentétben sok más céggel, a Ruf nem rejti véka alá autója tudását. Akár versenyautónak is nézhetnénk az RGT-t, amelyen nem az esztétikum, sokkal inkább a praktikum dominál.
A sárvédő-szélesítéseket nem dolgozták a karosszériához, egyszerűen szegecsekkel rögzítették. A GT-autókra jellemző hátsó légterelőt pedig le sem festették. Az utastérből a felesleges elemeket száműzték, viszont helyet kapott az autóban a bukócső és két versenyülés is.