Péntek délutántól használhatják az autósok az M35-ös sztráda Görbeháza-Debrecen közötti szakaszát, melyen szombattól már csak matricával lehet közlekedni, de a Debrecent elkerülő – idén tavasszal átadott – rész továbbra is ingyenes lesz.

Az M3-as autópálya Nyíregyháza felé tartó szakaszának jövő évi átadásáig az M35 autópálya az M3-as folytatásaként üzemel. Mivel a Görbeházi ideiglenes csomópont az új szakasz átadását követően megszűnik, a Nyíregyháza felé tartóknak továbbra is Polgárnál kell lehajtani az M3-as autópályáról. A csomópont megszűnésére tájékoztató táblák figyelmeztetik az autósokat.

Az M35-ös kivitelezési szerződését 2004. októberében írták alá a Strabag Rt-vel 68,7 milliárd forint értékben. A Nemzeti Autópálya Rt. tájékoztatása szerint a 35 kilométeres szakasz egy kilométere főpálya áron (tehát mindenféle híd, egyéb műtárgy, kiegészítő nélkül) 1 milliárd 187 millió forint, ami elég borsosnak tűnik ahhoz képest, hogy például az M7-es sztráda 2008-ra elkészülő Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszát 610 millió forintért építi meg a kivitelező.

Idén egyébként soha nem látott mértékben bővült a hazai autópálya-hálózat, összesen 177 kilométer gyorsforgalmi utat helyeztek forgalomba. A leghosszabb az érdi tető és Dunaújváros közötti 60 kilométeres M6 volt, „második helyezett” a most átadott Görbeháza-Debrecen közötti 35 kilométeres szakasz. 2003-ban Magyarországon 534 kilométer volt a gyorsforgalmi úthálózat hossza, ami idén év végére 952 kilométerre nőtt.

Bővül a foglalkoztatás

A távirati iroda információi szerint az átadást követően Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter és Kósa Lajos polgármester áttekintették Debrecen és a Kelet-Magyarországi régió munkahelyteremtő beruházási lehetőségeit. A megbeszélésen került szóba az ezer embert foglalkoztató szolgáltató központ megnyitása, és elhangzott, hogy a városvezetés és a GKM minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy a beruházás Debrecenben valósuljon meg.

Kóka János és Kósa Lajos áttekintették, hogy mit tehetne közösen a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), Debrecen városvezetése, valamint a helyi SZDSZ vezetése a régió fejlődése érdekében, amihez alapot ad az M35-ös Debrecenig megépült új szakasza.

Kóka János a megbeszélésen beszámolt arról, hogy potenciálisan – a szolgáltató központtal együtt – 3 500-4 000 új munkahelyet jelentene, ha a még csak tervezett, összesen 140 milliárd forintot kitevő, 10-12 projekt megvalósítására a befektetők a kelet-magyarországi régiót választanák.

Forrás: FigyelőNet