A turbódízel erőforrás erősebb, azaz 143 lóerős változatát vetik be, amely igazán imponáló 360 Nm-es forgatónyomatékkal örvendezteti meg a vezetőt. Az autót hatfokozatú manuális váltóval szerelik, így nem meglepő, hogy átlagfogyasztása hat liter körül alakul.
A hírek szerint a D Sport névre keresztelt jármű a teljesítményéhez illő ruhát kap, a hagyományos modellekhez képest sportosabb lökhárítókat és könnyűfém felniket. A 2007-ben bemutatkozó autó menetteljesítményei is imponálóak, 8,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet, a végsebessége 210 km/óra.
Persze nem meglepő a Mazda lépése, hiszen dízelkínálatát tekintve hátrányban van a konkurenseivel szemben, mert jelenleg a legerősebb dízel a hármashoz, a 109 lóerős 1,6-os, míg más gyártóknál a hasonló méretű modelleknél akár 170 lóerős változatok is léteznek.