Jobban harap a kígyó
A V10-es motor a 2008-as modellekben gombnyomásra indul
Nem hagyományos amerikai gép, nem automata, hanem hatfokozatú manuális váltó jár hozzá
Jobban gyorsul és rövidebb úton áll meg az új Viper SRT10
16 fotó

Eredetileg 500 lóerővel mutatkozott be a Chrysler/Dodge Viper SRT10, aminek teljesítményét 2006-ra 10 lóerővel toldottak meg, ám nyáron tovább nő a sportkocsi teljesítménye. Nyáron még arról lehetett hallani, hogy kompresszorral vadítják meg a V10-es teherautó-blokkot, ám mégsem ez történt.

A 8,3 literes motort teljesen átdolgozták, ami nemcsak műszaki megújulást jelent, de a hengerűrtartalom is gazdagodott 100 köbcentivel. Ám a brutális erőgép vevőit sokkal jobban izgatja, hogy 600 lóerőre tornázták fel a teljesítményt, mialatt a forgatónyomaték 760 newtonméterig emelkedett. Így továbbra is pillanatok alatt el lehet füstölni a hátsó gumikat.

Ha sikerül elindulni, kevesebb mint négy másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet a 2008-as Viper SRT10. Ám nemcsak jól gyorsul, de brutálisan is lassul a sportkocsi, alig több mint 30 méter alatt képes 100 km/óráról megállni, ami a Brembo 14 colos fékeinek köszönhető.

Továbbra is kétféle karosszériakivitelben, roadsterként és kupéként készül a Viper, amit öt új színnel lehet megrendelni. Az autót új motorháztetejéről lehet egyértelműen azonosítani, amin a jobb hűtésért rengeteg nyílást alakítottak ki. A kupénál a tetőben két púpot is kidolgoztak, hogy alkalmas legyen versenyautónak is, azaz bukósisakban is be lehessen szállni.