A mai nap Lisszabonból indult a mezőny és Portimaoba autóztak. A szervezők szemben a korábbi tendenciával, idén egyből a mélyvízbe dobták a résztvevőket, emiatt többen is gondba kerültek, a 2001-es győztes Jutta Kleinschmidt is pályán szerelte BMW-jét. Az első napra 464 kilométeres utat jelöltek ki Portugáliában, melyből a gyorsasági szakasz 117 kilométert tett ki. A pálya egy részén a homok, máshol viszont a fák és a szűk utak jelentettek nehézséget. Ám minden magyar jól vette az akadályt és célba ért.
Autók
Szalay Balázs és Bunkoczi László hajtott a leggyorsabban autósaink közül, valamivel kevesebb, mint két óra alatt túl voltak a nehezén, amivel az 56-ik helyig jutottak. Szalayék a rajt után 200 méterrel már érezték, hogy baj lesz, ugyanis a motor már akkor elkezdett melegedni. A páros nem számított ilyen mély, „fogós” homokra, és jóval magasabb guminyomással vágott neki a távnak, mint az ideális lett volna.
Náluk alig másfél perccel volt lassabb a Palik-Darázsi kettős és nyolc perccel a Kristóf-Simon páros. Kis Sándor és Czeglédi Péter viszont több mint dupla annyi időt töltött a pályán, mint a győztes páros. Mindennek oka a hátsó féltengely, amely a gyorsasági szakasz legelején felmondta a szolgálatot. A hibát másfél órás munkával, a pilóta és a navigátora hárította el. Kisék az ezek után a céltól 20 km-re bekövetkezett defekttel már nem is törődve fejezték be a szakaszt.
„Az a gond, hogy ezek után a mezőny végéről kell holnap indulnom, s nagyon sok lassú autó van, amelyeket meg kell majd előznöm, ahogy tettük ezt ma, amikor elkészültünk a javításokkal. Valahogy Afrikában az elejéről kéne már indulnom, mert a mezőny végén már nagyon szét van taposva a pálya és ez még rosszabb lehetőségeket teremt a haladásra.” – mondta Kis.
Az autósoknál és a motorosoknál is érvényesült a hazai pálya, hiszen mindkét összevetésben portugál győzelem született. Carlos Sousa egy Volkswagen Touraggel indul, de nem a gyári csapat tagjaként, hanem egy korábbi fejlesztésű modellel privát nevezőként. Sousa aki 1 óra 20 perc alatt végzett, tavaly hetedikként zárt az összetettben. Mögötte a négy gyári VW volt ma a leggyorsabb. És hogy hol vannak a Mitsubishik? A hetedik helytől hátrafelé, a tavalyi győztes Luc Alphand csak 17. lett.
Motorok és kamionok
Ruben Faria húzta leginkább a gázt, így ő örülhetett a legjobban a kétkerekűek mezőnyében, neki két perccel kellett több, mint a legjobb autósnak. Mögötte honfitársa, Helder Rodrigues illetve francia David Casteu végzett. A tavalyi győztes Marc Coma „csak” 13-ként kezdett, mintegy hét és fél perc hátrányt begyűjtve. A magyarok közül Kátai Péter a 68., Dési János a 114., Hermann Henrik pedig a 188. idővel teljesítette az Dakar-rali első szakaszát.
Kamionosaink is mind túl vannak az első nap fáradalmain, de nem is akárhogy. A Szobi-Éder-Jobbágy hármas a huszadik helyen áll járművükkel, a győztes Gerard De Rooy mögött. A holland pilóta tavaly nem tudott rajthoz állni, mert a technikai ellenőrzésen hiányzott egy papírja és a járműve így nem volt homológ. Idén azonban arra készül, hogy megelőzze Vladimir Chagint abban, hogy megszerezze hatodik győzelmét a Kamazzal. A Darázsi-Laklóth-Szalai trió a 31., a Szaller-Pocsik-Fasko hármas a 37. helyen áll.
„Navigációs szempontból nagyon nehéz volt megtalálni a helyes utat. Végig azt kellett figyelni, hogy a mély homokot hol lehet kikerülni, nehogy elássuk magunkat. Az eredeti útvonalhoz képest 3 eltérés volt és ez, valamint az, hogy részben autókkal, részben külön pályán haladtunk, nehéz volt megtalálni a helyes utat.” – mondta Jobbágy Ákos, a Flex Dakar Team navigátora.
A 2007-es Dakar-rali állása az 1. szakasz után:
Autók:
1. 313 SOUSA (POR) SCHULZ (ALL) VW 01:20:38
2. 301 DE VILLIERS (AFS) VON ZITZEWITZ (ALL) VW +00:02:31
3 303 SAINZ (ESP) PERIN (FRA) VW +00:02:38
4. 308 VATANEN (FIN) PONS (ITA) VW +00:02:38
5. 305 MILLER (USA) PITCHFORD (AFS) VW +00:03:56
6. 312 CHICHERIT (FRA) BAUMEL (FRA) BMW +00:04:52
7. 304 ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) MITSUBISHI +00:04:53
8. 302 PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) MITSUBISHI +00:05:17
9. 309 AL ATTIYAH (QAT) GUEHENNEC (FRA) BMW +00:06:00
10. 306 MASUOKA (JAP) MAIMON (FRA) MITSUBISHI +00:07:16
56. 338 SZALAY (HON) BUNKOCZI (HON) OPEL +00:35:03
60. 333 PALIK (HON) DARAZSI (HON) NISSAN +00:36:35
72. 423 KRISTOF (HON) SIMON (HON) BOWLER +00:43:19
131. 334 KIS (HON) CZEGLEDI (HON) NISSAN +01:36:57
Motorok:
1. 037 FARIA (POR) YAMAHA 01:22:07
2. 010 RODRIGUES (POR) YAMAHA +00:00:16
3. 004 ESTEVE PUJOL (ESP) KTM +00:05:00
4. 008 CASTEU (FRA) KTM +00:05:07
5. 085 BETHYS (FRA) HONDA +00:05:10
6. 025 STREET (USA) PAI +00:05:19
7. 009 BLAIS (USA) KTM +00:05:33
8. 006 ULLEVALSETER (NOR) KTM +00:06:16
9. 019 PLANET (FRA) KTM +00:06:31
10. 002 DESPRES (FRA) KTM +00:07:26
68. 102 KATAI (HON) KTM + 00:25:23
114. 210 DESI (HON) KTM +00:37:04
188. 101 HERMANN (HON) KTM +01:22:59
Kamionok:
1. 509 DE ROOY (HOL) GINAF 01:40:00
2. 501 STACEY (HOL) MAN 00:00:20
3. 500 CHAGIN (RUS) KAMAZ 00:00:46
20. 521 SZOBI / EDER / JOBBAGY (HON) MAN + 00:37:54
31. 564 DARAZSI / LAKLOTH / SZALAI (HON) MAN +00:49:07
37. 561 SZALLER / POCSIK (HON) /FASKO (SLQ) MAN +00:53:05
Vasárnap a mezőny Portimao közelében teljesíti a második, 67 km-es gyorsaságit, az elsőnél talán kellemesebb, de továbbra is nagyon technikás pályán (annyira szűk és kanyargós ez a szakasz, hogy a versenykamionoknak nem is kell teljesteniük), majd egy 463 km-es maratoni közúti szakaszon jusson el Malagába, ahol behajózzák a járműveket Afrikába.