A Ford Airstream formailag egy régi amerikai lakókocsira vagy egy repülőgép törzsére emlékeztet, futurisztikus üvegfelületekkel, melyekből a tetőre is jutott. Mialatt a bal oldalon csak egy kisebb ajtót találunk a vezetőnek, a jobb oldalon az autó kétharmada felnyílik, szabaddá téve szinte a teljes belső teret.
Hátul három részben nyílik az ajtó. A T alakú középső rész az utastérbe enged utat, míg a kisebb ajtók mögött rekeszeket találunk az egészségügyi csomagnak, szerszámoknak.
Asztalszerű, „lebegő” műszerfal veszi körbe az elöl ülőket, a kapcsolók érintésre működnek. A vezető előtt nem hagyományos műszerfalat alkalmaznak, hanem egy „dupla” képernyőt, amely nemcsak a szükséges információkat mutatja meg, de a tolatókamera képét is, és az utas akár DVD-ket is nézhet rajta, egyazon időben.
Az igazi lényeg itt azonban a hátsó rész kialakítása, amely sokkal inkább emlékeztet egy nappalira, mint egy autóra. Az első kapitányi ülések forgathatók, így az utasok szembe is fordulhatnak a hátsó részen ülőkkel, akik nem hagyományos ülésekben, sokkal inkább kanapén utaznak.
Közöttük egy 360 fokos képernyőt találunk, amely nemcsak filmnézésnél vagy videojátéknál jön jól, de hangulatkeltő elemként is, hiszen képes egy kandallóban ropogó tűz vagy lávafolyam látszatát is visszaadni.
Az Airstream mozgatásáról hidrogéncellás motor gondoskodik, olyan, amely hideg időben, télen is képes működni. Generátorként üzemel az akkumulátorok számára, amelyek működtetik a villanymotort. Ez a megoldás már bemutatkozott a Ford Edge tanulmányban, de hamarosan több szériagyártású modellben is feltűnhet, mint ahogy a jármű új biztonsági öve is, amely már nem három, hanem négy ponton kapcsolódik a karosszériához. Tisztán elektromos hajtással 40 kilométert képes megtenni az Airsteram, mielött az akkumulátorok lemerülnének.