A tisztán villamos energiával hajtott járművekkel kapcsolatban rögtön azok gyengéi jutnak az ember eszébe. A csekély hatótávolság, az apró utas- és csomagtér a legnagyobb gond, de a tápegység korlátozott terhelhetősége miatt a hegymenet és a légkondi használata sem problémamentes. Szintén kellemetlen, ha az út közepén merülnek le a telepek. A Chevrolet Volt ezekre a problémákra is kínál megoldást.
Egy feltöltéssel, – amit az otthoni, vagy a munkahelyi hálózatra kapcsolással lehet megoldani – több mint 60 kilométer feletti hatótávolságot képes leküzdeni a Volt. Ha menet közben merülnek le a telepek, akkor az autó 1,0 literes háromhengeres, turbófeltöltős motorja tölti fel a kis helyigényű, 181 kilogrammnyi tömegű akkumulátort. Így akár 1000 km feletti távolság is megtehető a villanyautóval.
Azonban ha egy út az 50-60 km-t nem haladja meg, akkor tisztán elektromos üzemmódban is leküzdhető a távolság. A tápegységek töltésére nemcsak benzinmotor, hanem akár alkohollal, hidrogénnel vagy biodízellel üzemelő motor is beszerelhető, attól függően, hogy a piacon éppen melyik alternatív üzemanyag a legelterjedtebb.
Szakértők szerint az autóba épített nagyteljesítményű lítiumion akkumulátor 2010 körül már szériaéretté válhat.