500 lóerős kombi a BMW-től
A 2003-ban bevezetett 5-ös sorozat is megérett a modellfrissítésre, amelyet a tervező Chris Bangle kissé átrajzolt, a technikáért felelősek pedig gazdaságosabbá és biztonságosabbá tették. Az új modell, 2007 első félévében jelenik meg Magyarországon.

A szinte csak apró részleteiben megújult 5-ös sorozat többek között aktív sebességtartó rendszerrel, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzővel, Head-Up Display-jel, éjjellátó kamerával és adaptív fényszórókkal is rendelhető lesz. Az új modellt nyolc- és hathengeres benzines, valamint négy- és hathengeres, közös-nyomócsöves befecskendezéssel működő dízelmotorokkal kínálják.

A dízel motorpaletta 163-tól 286 lóerőig terjed, míg a benzinesek teljesítménye 190 és 550 lóerő között változik. A kombi változat csupán az 540i motorjával nem kapható, a motorválaszték többi tagja megegyezik a négyajtós és a kombi esetében. Néhány lóerővel erősebb lett az 523i, 530i, 530d, és az 535d is.

Sikerült jelentősen csökkenteni a fogyasztást, miután az új motorokat közvetlen befecskendezéssel látták el, de az újítások közé tartozik a harmadik generációs, közös-nyomócsöves befecskendezéssel működő dízelmotor és egy hatsebességes automata váltó is.

Az autó formája lényegében nem változott, csupán néhány apróságon reszeltek a bajor mesterek. Így LED-es irányjelzőket kapott, az első dizájnon pedig módosított lökhárítóval, a légbeömlők változtatásával finomítottak.

Belseje formailag ugyanolyan, mint az előző ötös, csupán új, jobb minőségű anyagokkal, új színösszeállításokkal találkozhatunk. Apróság, de megújult az automata váltó karja és az i-Drive vezérlőgombja is.

A nagy raktérrel, hosszabb távú, több csomaggal leküzdendő utazásokra termett a BMW Touring modellje, amibe most már a cég többszörös díjnyertes V10-es motorja is bekerült. A 4999 köbcentis blokk 507 lóerős teljesítmény mellett 520 Nm forgatónyomatékot nyújt a vezetőnek. Ezzel a teljesítménnyel 4,8 másodperc alatt lendül át a sebességmérő mutatója a 100-as számon. A 2005-ös bemutatása óta nem kevesebb, mint hét díjjal is elismert motorhoz hétfokozatú szekvenciális váltó csatlakozik.

Azoknak, akik gyermekekkel, síléccel a tetőn sem bírják türtőztetni magukat, és nehezen emésztik meg, ha lenyomja őket a pályán egy RS kombi, esetleg egy E63 AMG, szintén a kombiváltozatból, akkor már nyugodtan nyomhatnak ők is egy kövéret, bátran felvehetik majd a versenyt a fent említett vasakkal.