Amit remekül megalapoz az a tény, hogy a Kue-t egy 4,6 literes kompresszoros feltöltésű benzinmotorral látták el. A 400 lóerőt, illetve 542 Nm-t csatasorba állító vas bőven elég bármilyen vezetési szituációban. Aszfalton is előnyére válik, de igazán terepen tudja kihasználni, hogy a nyomatékátvitelben a Kue mind a négy kereke részt vesz.
Bár szabadidő-autónak néz ki, a Kue esetében sokkal fontosabb a városi aszfaltos úton történő használat, a Kia ezúttal a városi és országúti vezetési élményre helyezte a hangsúlyt. De azzal sem foglalkoztak, hogy minél több csomagnak jusson hely hátul.
„Egy formaterv akkor jó, ha az alkotók nem lőnek túl a célon” – mondta Tom Kearns, a KMA vezető tervezője. „A Kia jövőbeni irányvonalában jelentős szerepet fog kapni az a szemlélet, miszerint „a kevesebb a több”, de a különleges és merész formáktól sem szeretnénk eltávolodni.”
A Kue esetében ez áramvonalas fényszórókat, kupés tetővonalat és terepjárós masszív sárvédőket jelent, melyek alatt igen nagy, 265/40 R22-es abroncsoknak jutott hely. A könnyű be- és kiszállást egy homorú, felfelé nyíló oldalajtó teszi lehetővé. Míg a csomagtartó két középen rögzített üvegajtón keresztül érhető el.
A belső tér letisztult, sportos, ahol négy kagylóülést találunk. A legfeltűnőbb elem odabenn az utasok egyéni ízlése szerint beállítható, elektronikus kezelőfelület. Az érintőképernyővel és mozgásérzékelővel felszerelt kezelőfelületről vezérelhető többek között az audiorendszer és a klímaberendezés is.
A képernyő teljes felülete programozható, hogy így egyik alkalommal az érintőképernyő tetszőleges részén az audiorendszer kezelőszervei jelenjenek meg, míg máskor egy másik vezető a hőmérsékletszabályozó vezérlőjét lássa ugyanott. A hátsó utasoknak külön kezelőfelület áll rendelkezésükre.