2007 áprilisától azonban újra a kínálat részei lesznek a MINI One és a MINI Cooper D modellek, melyekről ma közölt hivatalos adatokat a gyár. A One-ban 1,4-es benzinmotort találunk, amelynél a BMW Valevetronic szelepvezérlési technikáját alkalmazták. Ennek is köszönhetően a BMW-mértékkel csöppnyi motor 95 lóerőt, illetve 140 Nm nyomatékot tesz le az asztalra.
A barátságos kisautó ezzel a motorral sem lesz lusta, hiszen 10,9 másodperces gyorsulása figyelemre méltó. Az autó 185 km/órás végsebességre is képes, mialatt normál használat mellett akár 5,7 liter benzinnel eljuthatunk 100 kilométerre.
Akik ennél is kevesebb üzemanyagot szeretnének elhasználni, azoknak ideális lehet a MINI Cooper D. Az elődmodellben alkalmazott Toyota-blokk helyett ezúttal Peugeot-Citroën erőforrás jut szerephez itt, amely akár 4,4 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométerenként.
Ez azonban nem megy a menetdinamika rovására, hiszen az 110 lovas 1,6-os blokk 240 Nm-s nyomatéka minden helyzetben segít. A dízel MINI D ripsz-ropsz, 9,9 másodperc alatt sprintel nulláról százra, de 195 km/órás végsebességre is képes.
Mindkét modellt hatfokozatú manuális váltóval szállítják, felárért a MINI One hatfokozatú automatával is készülhet. Persze erről sem hiányzik a manuális üzem, amihez a kormányon lévő fülek is használhatók.
Ha nem látnánk az autók hátulján a feliratot, akkor a motorháztetőn futó fekete csíkokról, illetve az ugyanilyen színű visszapillantókról lehetne azonosítani. Ezenkívül a MINI One esetében az is jelzés, hogy „jel”, azaz, hogy a jármű teteje is a karosszéria többi részéhez hasonló színt kap. Alapesetben a Cooper D-nél is így van ez, de felárért fekete vagy fehér tető is díszítheti a járgányt. A dízelen egyébként nagyobb hűtőnyílást találunk a lökhárítón, illetve a hűtőmaszk lamellái is krómozottak.