Újabb megegyezéssel bővült a BMW és a PSA Peugeot Citroën barátsága. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Peugeot-kba is beszerelik a MINI-ben alkalmazott 1,6-os szívó- és turbófeltöltős motorokat. A másik oldalon viszont a Peugeot a BMW rendelkezésére bocsátotta 1,6-os turbódízel erőforrását, ami hamarosan elérhető lesz a MINI vevői számára.
Hamarosan azonban mind a Peugeot 207, mind a MINI új motorral bővül, amely a német és francia gyártó legújabb együttműködésének gyümölcse. Az 1,4-es blokk az említett 1,6-osból származik, a furatuk azonos, löket megváltoztatásával csökkentették a térfogatot. A változó szívó és kipufogó-szelepvezérléssel ellátott vas teljesítménye 95 lóerő, míg a forgatónyomatéka 136-140 Nm az alkalmazástól függően.
A motort a BMW müncheni fejlesztőlaborjában tervezték, francia mérnökök bevonásával, illetve a fejlesztés költségeit a két cég közösen állta. A MINI számára Angliában, Hams Hallban készülnek majd a motorok, míg a Peugeot számára Douvrinban.