Túlsúlyos az új sport BMW
Minden eddiginél erősebb motort kap az új BMW M3, ám az egyre magasabb minőségi igények miatt vélhetően tömegében is felülmúlja majd elődjét az új sportkocsi. Csakhogy a bajor cég sportmodelljeit gyártó M GmbH filozófiája szerint a legjobb a nagy teljesítményhez minél kisebb tömeget párosítani.

Épp ezért jelent gondot állítólag a kabrióváltozat teteje. Az új generációs hármas BMW kabrióváltozatán már nem a megszokott vászontetőt alkalmazták, helyette összecsukható fémtetővel látták el. Csakhogy ez 200 kilogramm pluszsúlyt jelent a vászonhoz képest, amellett persze, hogy sokkal csendesebb az utastér, illetve télen is teljes értékű az autó.

Egyelőre mély homály fedi, milyen tető is kerül a több mint 400 lóerős M3-as Cabriolet utastere fölé, de különböző hírek jelennek meg. A legolcsóbb biztosan a fém lenne, hiszen a nagy darabszámok miatt csökken az ár, illetve a fejlesztési költségek sem jelentkeznek újra.

Egyes információk szerint lehet, hogy a mechanizmus megegyezik majd a hagyományos kabrióéval, de kevlárból készítik el borítást. Ez sem elvetélt ötlet, hiszen az M3 CSL, illetve az M6 modellek esetében a fémet helyettesítették már így. A szénszálas anyag sokkal könnyebb, viszont jóval erősebb is az acélnál, ugyanakkor ez a súlycsökkentés az autó stabilitására kiemelkedően hat, hiszen a karosszéria legmagasabb pontjáról vesznek el tömeget.

Más lapok szerint a BMW egy teljesen új típusú vászontetőn dolgozik, amely a jelenlegi kivitelekhez képest sokkal csendesebb utazást biztosít. Az is a vászontető mellett szól, hogy talán sok vevőt csábítana el a Coupé-tól a fémtetős Cabriolet, hiszen zárt állapotában az is egy teljes értékű kupé. Egyelőre még várnunk kell a biztos válaszra, hiszen az immár V8-as motorral szerelt M3-ast idén, a kabriót pedig csak jövőre leplezik le.