Épp ezért jelent gondot állítólag a kabrióváltozat teteje. Az új generációs hármas BMW kabrióváltozatán már nem a megszokott vászontetőt alkalmazták, helyette összecsukható fémtetővel látták el. Csakhogy ez 200 kilogramm pluszsúlyt jelent a vászonhoz képest, amellett persze, hogy sokkal csendesebb az utastér, illetve télen is teljes értékű az autó.
Egyelőre mély homály fedi, milyen tető is kerül a több mint 400 lóerős M3-as Cabriolet utastere fölé, de különböző hírek jelennek meg. A legolcsóbb biztosan a fém lenne, hiszen a nagy darabszámok miatt csökken az ár, illetve a fejlesztési költségek sem jelentkeznek újra.
Egyes információk szerint lehet, hogy a mechanizmus megegyezik majd a hagyományos kabrióéval, de kevlárból készítik el borítást. Ez sem elvetélt ötlet, hiszen az M3 CSL, illetve az M6 modellek esetében a fémet helyettesítették már így. A szénszálas anyag sokkal könnyebb, viszont jóval erősebb is az acélnál, ugyanakkor ez a súlycsökkentés az autó stabilitására kiemelkedően hat, hiszen a karosszéria legmagasabb pontjáról vesznek el tömeget.
Más lapok szerint a BMW egy teljesen új típusú vászontetőn dolgozik, amely a jelenlegi kivitelekhez képest sokkal csendesebb utazást biztosít. Az is a vászontető mellett szól, hogy talán sok vevőt csábítana el a Coupé-tól a fémtetős Cabriolet, hiszen zárt állapotában az is egy teljes értékű kupé. Egyelőre még várnunk kell a biztos válaszra, hiszen az immár V8-as motorral szerelt M3-ast idén, a kabriót pedig csak jövőre leplezik le.