Az elektromos autók forgalmazásával foglalkozó ZAP le is csapott a lehetőségre. Ők természetesen nem az eredetileg tervezett 300 lóerős V6-ossal képzelték el az autót. Helyette minden kerékhez egy-egy elektromos motor került. Ezek együttes teljesítménye eléri a 644 lóerőt, ami 250 km/órás végsebességre jó.
Igazán figyelemreméltó az autó tömege is, no nem azért, mert nehéz, hanem épp ellenkezőleg. A benzinmotorral 1570 kilót nyomott az autó, köszönhetően annak, hogy nagyrészt alumíniumból épült, a villanymotorokkal sem lesz nehezebb. A kis súly, a négykerék-hajtás illetve az erős motor biztosan kiemelkedő vezetési élményt jelent majd a szabadidő-autók között.
Várhatóan a koncepcióhoz hasonlóan a ZAP-X-ben is 5+2 személyes utasteret alakítanak ki, hiszen az akkumulátoroknak nem kell hely hátul, jól elférnek a motor helyén. Vélhetően csodájára járnak majd az autónak az akku-, illetve autógyártók, mert a ZAP előzetes információi szerint olyan telepeket szereltek be, melyeket tíz perc alatt lehet feltölteni, és azokkal 560 kilométeres távolság tehető meg.
Az amerikai piacra szánt ZAP-X-et február 3-án leplezik le az Észak-amerikai Autókereskedők Szövetségének találkozóján.
Videó a ZAP-ról és termékeiről: