Azoknak, akik inkább a Quattroportéban rejlő luxust értékelik, jobb választás lehet az Automatica modellhez fejlesztett hagyományos automata váltó. Az új hatfokozatú váltó sokkal komfortosabb autózást biztosít. Persze a sportosságról sem kell lemondani, hiszen a tanulékony váltó, ha a pilóta stílusa olyan, akár 7200-as fordulatszámig is kihúzatja a V8-ast.
1,8 tonnás tömege ellenére a luxusautónak csupán 5,5 másodpercre van szüksége a 100 km/órás tempó eléréséhez, végsebessége pedig eléri a 273 km/órát. A hosszabb hatodik sebességfokozat gazdaságosabb üzemet biztosít nagyobb sebességnél.
A Quattroporte Automatica bevezetésekor a Maserati nem csupán a motortérben alkalmazott változtatásokat, hanem a belső térben is. Ezekben a változatokban új középkonzolt találunk, melyen a kézifékkart az elektronikus kézifék kapcsolója váltja fel, ami további rakodóteret és jobb elrendezésű középkonzolt biztosít.
Új kétzónás légkondijának segítségével a Quattroportéban az elöl, illetve a hátul ülő utasok egyaránt tudják szabályozni az utastér hőmérsékletét. A rendszer automatikusan képes változtatni a belső tér hőmérsékletét a napfény intenzitása, a külső levegő hőmérséklete, valamint páratartalma függvényében.
Továbbra is álomautó marad a legtöbbeknek a Maserati, mivel a Quattroporte alapára 32,5 millió forint. Ezért aztán szinte minden földi jóval ellátják az autót, nem hiányzik a hűtött rekesz a kartámaszból, de a Bose hangrendszer sem. A klíma és a bőrbelső ezen a szinte nem téma.