A Magyar Lízingszövetség autós szekciójának tagjai igyekeznek felhívni ügyfeleik figyelmét a reklámautós vásárlások viszontagságaira. A képlet egyszerű: az autósreklámokkal foglalkozó cégek vállalják, hogy a jármű felületén elhelyezett hirdetési felületért fizetnek, ami fedezheti autónk havi törlesztőrészletét. A lízingcégek szerint ez azonban veszélyes játék és csak akkor vállalkozzunk szerződéskötésre, ha önerőből is vállalni tudjuk a havi részleteket, mert a hirdetésszervező esetleges kiesésével elveszíthetjük autónkat.

Egyre több reklámautó rohangál Magyarország útjain, amit egyesek bombaüzletnek tartanak, mások viszont kétkedéssel fogadják jelenlétüket. A dolog lényege, hogy az autós új vagy használt autóján reklámszöveget helyeznek el, cserébe havi járadékot kap a tulaj. Persze nem ennyi az egész, hiszen előtte többszázezres regisztrációs díjat kell befizetni a maximum ötéves használt autónál, illetve az új autót csak a cég által kijelölt kereskedőtől, alku nélkül a megadott áron lehet megvenni, illetve kötelezően ott kell szervizelni.

Persze mit érdekli az autóst, hogy mennyi az annyi, amíg más adja a pénzt a részletekre? Csakhogy a lízingpiac szereplő azon aggódnak, mi történik, ha a cég nem tudja tovább finanszírozni a sok új autó részletét és a szerződésben foglaltak szerint felmondja a szerződést. Vajon a tulajdonosok fizetik-e tovább az autót, vagy az ő nyakukba kerülnek a járművek?

A lízingszövetség tagjai kedden találkoztak az egyik legnagyobb ilyen vállalkozás, az Il Ferro Kft. ügyvezetőjével. Laskay Róbert elmondta nekik, hogy 6000 autóval van szerződésük, ebből 1200-1300 az, ami finanszírozott. Havi szinten mintegy 280 millió forintot fizetnek ki az ügyfeleknek.

Komoly ellenérdekeltség kezd kialakulni a finanszírozók és a kereskedők körében az ügyben. A Napi Gazdaság információi szerint vannak olyan finanszírozó cégek, amelyek nem kötnek szerződést akkor, ha kiderül, hogy az ügyfél „reklámautót” szeretne megvenni. Épp emiatt egyes kereskedők azt tanácsolják az ügyfeleiknek, hogy ezt a kis apróságot ne említsék a pénzintézetnek, hiszen számukra bombaüzletről van szó.

Persze továbbra is vannak finanszírozó cégek, amelyek hajlandóak szerződést kötni az ilyen autókra is. Ők bíznak benne, hogy az ügyfél azután is fizeti majd a törlesztést, ha a reklámszerződések esetleg megszűnnek, és mondjuk az Il Ferro nem utalja már át az új autó után a havi maximum 40 000 forintot.