Az alapból elsőkerekes MINI jellegét teljesen megváltoztatja az új rendszer, hiszen ez inkább a hátsó kerekekre küldi majd a motor nyomatékát, és csak szükség esetén vonja be a hajtásba az elsőket. A Getrag korábbi, négykerékhajtású MINI-vel végzett tesztjein jól szerepelt az autó, akkor vizsgált Cooper S 4×4-es esetében tíz százalékkal jobb gyorsulást mértek, mint a hagyományos, elsőkerekes kivitel 7,4 másodperces eredménye.
Néhány évvel ezelőtt már lehetett olvasni egy összkerekes MINI-ről, amihez a hajtásláncot ugyanaz a német váltóspecialista, a Getrag készítette, aki a mostanit is szállítja. Arról azonban nem szólnak a hírek, hogy a szériagyártásba kerülő változat ugyanaz lenne, mint amit 2004-ben teszteltek a cég szakemberei.
A 4×4-es modellel akár a rali-pályákra is visszatérhetne a márka, hiszen az első MINI-k is bizonyítottak hasonló környezetben.