A DaimlerChrysler konszern 2006-ban több mint 3 milliárd eurós nyereséggel zárt, ám mégsem lehetnek tökéletesen elégedettek, miután az amerikai leányvállalat vesztesége több mint 1,1 millió euróra nőtt, mialatt 7 százalékkal csökkent a Chrysler amerikai piaci részesedése. Ez a veszteség teljesen felemésztette a Mercedes által szállított nyereséget.
Ennek hatását a gyár mellett a munkavállalók is megérzik majd, miután a cég bejelentette, hogy 13 ezer munkahelyet számolnak fel az észak-amerikai kontinensen. 2009-re ennek nyomán 400 ezer autóval csökken a cég éves gyártókapacitása.
Ez a művelet 300 millió eurós költséget jelent a cégnek a kifizetések miatt, de évi 200 milliós megtakarítást eredményezhet. Dieter Zetsche – aki korábban az amerikai részleget irányította, de immár a konszern elnöke – azonban ezzel sem elégedett, több millió eurós megtakarítást szeretne. Nem elképzelhetetlen az sem, hogy teljesen leválasztják a Chryslert, sőt akár el is adják. A hírek szerint vevő is akadna, a nem éppen rózsás helyzetben lévő General Motors.
A GM korábban 34 ezer ember elbocsátásáról döntött, miután nem képesek versenyben maradni a japán konkurenciával a hazai piacon. A GM és Chrysler együtt az amerikai piac harmadát tudhatná magáénak, miután tavaly együttesen 11,8 millió autót adtak el, ami 35 százalékos részesedés. A tárgyalások jelenleg is folynak.