2015-re elkészülhet az a szupergyors vasútvonal, amely Párizst kötné össze a magyar fővárossal – írja a francia gazdasági napilap, a Les Échos. Az óránként akár 320 kilométer/órás sebességre is képes szerelvények jóval rövidebb menetidő alatt tennék meg a két végállomás közti utat, mint amit autóval el lehet érni.

A bejelentést annak kapcsán tették, hogy nemrég adták át a TGV-Est legújabb szakaszát, amelyet már nem a francia államvasutak, hanem a tíz évvel ezelőtt létrehozott részvénytársaság épített 4 milliárd eurós befektetés keretében. Ezzel az új szakasszal a francia gyorsvasúthálózat hossza eléri az 1800 kilométert, de a bővítés még korántsem fejeződött be. További 106 kilométer után 2010-re Strasbourg másfél órányi vonatútra lesz majd Párizstól, míg a budapesti végállomás 2015 körül kapcsolódhatna be a forgalomba.

A magyar tervekkel kapcsolatban kevésbé lehetünk derülátók, hiszen a hazai vasúthálózat nagy része igen elavult, a vonalszakaszok döntő többsége legfeljebb 100-120 km/órás sebességgel járható, de nem ritkák a 80 km/órás sebességkorlátozások sem. Ezzel szemben a többmilliárdos fejlesztést igénylő nagy sebességű vonal kiépítésével kapcsolatos költségek megtérülése erősen kétséges.