Nem egyenletes eloszlású a piac visszaesése, mert míg Németországban az adóemelések miatt 15,1 százalékos csökkenést regisztráltak, addig Olaszországban 5,7 százalékkal bővült a piac.
Magyarország adóemelés nélkül is követi Németországot, hiszen 15,2 százalékos visszaesés történt a tavalyi évhez képest februárban. 2007 februárjában idehaza 12 529 autót adtak el, míg egy évvel korábban 14 800 darabot. Ennek is köszönhető, hogy elhalasztják az idei Budapesti Autókiállítást. Ám összességében nézve az első két hónapot, a mérleg pozitív, plusz egy százalékos, az idei év első két hónapjában 27 189 autó talált gazdára.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a Napigazdaság megállapította, hogy az új autók drágultak Magyarországon, de a használtak olcsóbbá váltak. A KSH összesítése szerint februárban a hazai újautó-átlagár 5,4 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, miközben a használt gépkocsik piacán jelentős, 12,6 százalékos esést jegyeztek fel.
Magyarországon általában az új autók drágulása alig haladja meg az infláció mértékét, sőt 2002-ben, 2005-ben és 2006-ban átlagárcsökkenést regisztráltak. A használt autók átlagára is többször esett jelentősen, 2002-ben és 2006-ban is 10 százalék körüli értékkel.
Fojt Attila, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete (MGOE) elnökének véleménye szerint: ugyanolyan korú, ugyanolyan felszereltségű használt autókat tekintve, ha történt is árcsökkenés idén, az legfeljebb 1-2 százalék lehetett. A szakember úgy véli, a hivatal összesített adata valószínűleg azt jelzi, a piacon az idősebb autók nagyobb számban cseréltek gazdát, mint az értéküket jobban tartó fiatalabb példányok. Hozzátette: ez várható is volt, mert a regisztrációs adóról szóló törvény a 10 évnél idősebb kocsik forgalmának kedvez.