A svédek két hibridhajtással felszerelt teherautó tesztelését kezdik meg hamarosan, és várhatóan 2008-tól London utcáin is feltűnnek a hasonlóan környezetbarát hajtáslánccal felszerelt emeletes Volvo autóbuszok. A hibridhajtású teherautók a kedvezőbb fogyasztás mellett a harminc százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsátanak ki, mint a hagyományos dízelmotorral felszerelt társaik. Előnyüket főként városi közlekedésben, rakodáskor lehet kihasználni, hiszen ilyenkor tisztán elektromos hajtással is üzemelhetnek.
Hasonlóan, mint ahogy a személyautókban, a tehergépkocsiknál is főleg elindulásnál és alacsony, legfeljebb 20 km/órás sebességnél mozgatja villanymotor a járművet és az akkumulátorokat a dízelmotoron kívül a fékezéskor nyert energia is tölti.
A városi forgalom jellemzői, illetve a ki, illetve berakodások miatti gyakori megállások, indulások különösen alkalmassá teszik a technológiát arra, hogy a jövőben zsúfolt, sűrűn lakott területeken közlekedő áruterítő járművekben bizonyítson.