Az Amerikában már hónapok óta forgalmazott sportos szabadidő-autó végre megérkezett az európai piacokra is. A késlekedés oka, hogy amit a tengerentúl már eladható, az közel nem biztos, hogy az igényesebb európai vásárlóknak is elegendő. Ezért a szakemberek itt-ott feljavították az erre a kontinensre szánt CX-7-est.
A valódi vezetési élményről turbófeltöltővel lélegeztetett 2261 köbcentiméteres 258 lóerős benzinmotor gondoskodik, amely hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül hajtja alapesetben az első kerekeket, de szükség esetén hátra is juttat a nyomatékból. Hazánkban kétféle felszereltségi szinttel lehet majd megvásárolni a Mazda félterepjáróját. Mivel csak egyféle motorral rendelhető az autó, a Challenge és a Revolution változatok csupán felszereltségbeli különbségeket takarnak.
A Challenge 8 899 900 forintos ártól indul, amelyben elektronikus menetfelügyelő rendszer – amely magában foglalja szinte az összes hárombetűs mozaikszót – hat légzsákkal együtt igyekszik megóvni az utasok biztonságát. A kényelemről tempomat, automatikus klíma, illetve mp3-as fájlok lejátszására is alkalmas hifi berendezés gondoskodik.
A Revolution felszereltség már a csúcsot jelenti, itt 9 649 900 forintért az előbb felsoroltak mellé bőrkárpitot, xenon fényszórót, esőérzékelős ablaktörlőt, ülésfűtést, elektromos ülésállítást, kulcsnélküli záró-nyitó rendszert, és márkás autóhifit kap a vásárló. A feláras listában már csak a metálfény és a napfénytető árválkodik.
Eddig itthon 24 darab CX-7 megrendelést vettek fel a márkakereskedések, pedig az előrendeléseket csak márciustól lehet leadni. Az első autók várhatóan valamikor szeptember környékén érkezhetnek meg a szalonokba.