Hol máshol, mint a szupergazdagok legnagyobb hazájában, az Egyesült Államokban mutatja be a holnap kezdődő New York-i Autoshow-n a Mercedes-Benz új, csúcskategóriás járművét. A tavaly leleplezett CL-sorozatból mostanra elkészült a brutális 65 AMG kivitel.

Az elöl 390, hátul 365 milliméteres féktárcsák melegen is képesek 35,6 méter alatt megállítani az autót 100-ról.
Hátul a diffúzor a stabilitásért küzd.

Hátul a diffúzor a stabilitásért küzd.

Hátul a diffúzor a stabilitásért küzd.


Az elődben, illetve az S- és SL-osztályokban is alkalmazott 6,0 literes V12-es motorhoz két turbó is tartozik. Ezzel az összeállítással sikerült 612 lóerős teljesítményt előállítani, ha ettől még valaki nem fogott padlót, akkor majd a 2000-es és 4000-es fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre álló 1000 (azaz ezer) newtonméteres forgatónyomatéktól biztos fog.

Bár a luxuskupé üresen is több mint 2,2 tonna, ám ez nem akadályozza meg abban, hogy Porschékkal, Ferrarikkal versengjen. Mindössze 4,4 másodperc telik el, mialatt a pilóta tövig nyomja a gázt, és a kocsi állóhelyből eléri a százas tempót.

Ahogy kell, 250-nél elektronikus tiltást alkalmaznak a német szakik, de tudjuk jól, hogy ez csak újabb lehetőség, hogy további pénzösszegtől szabadítsák meg a gazdagokat. Némi pénz ellenében máris vígan száguldhat 300 fölé a mutató, az óra utolsó állása úgyis 360-nál van.

AMG sportülések, kormány és alumíniumelemek díszítik az utasteret.

AMG sportülések, kormány és alumíniumelemek díszítik az utasteret.

AMG sportülések


Míg más modelleknél a Mercedes a high-tech hétfokozatú váltóját preferálja, itt meghagyták a jó öreg ötgangos automatát. Ezt olyan jól megépítették korábban, hogy képes ellenállni a motor brutális nyomatékának, persze a modern vívmányok, mint a kormányról kapcsolhatóság vagy a stílusválasztás, mint komfort, sport itt is megtalálhatók.
 
A látványosan sportos ruhába bújtatott kocsi többi műszaki megoldását is a teljesítményhez illő formába hozták. Az elektronikusan vezérelt futómű a korábbinál feszesebben tartja a karosszériát, itt nemcsak a csúcsminőségű hifi, de a kipufogó hangja is zenél az utastérben, a 20 colos felnik mögött pedig hatalmas féktárcsák rejtőznek.