Tavaly a hazai autópark 65 000 járművel nőtt. Ebben benne van a 180 000 újonnan forgalomba helyezett gépkocsi is, amik hatására a személyautó-állomány átlagéletkora 10,5 évről 10,3 évre csökkent – tudta meg a NOL.

Az átlagot már egyre kevesebb ősrégi, elavult modell rontja. A kis híján hárommilliónyi autó közül kiszorulófélben vannak a régen egyeduralkodónak számító keleti modellek. Trabant tavaly 80 ezer rótta a hazai utakat, míg Wartburgból 55 ezer közlekedik ma is. Számuk azonban évente tízezer körüli darabszámmal csökken, de fogyásuk egyre lassul. Nem tartják magukat rosszul a Ladák, belőlük 194 ezer szerepel még a nyilvántartásokban. Az átlagéletkoruk közel húsz év.

A statisztikák szerint a hazai autók között az Opel a leggyakoribb márka, ebből 412 ezer darab fut az utakon. Második helyen áll a Suzuki, majd a Volkswagen és a Ford következik a sorban. Az autók átlagéletkora szerint a legfiatalabb márka a Chevrolet (1,9 év) a sor végén pedig a Moszkvics kullog, a maga 22,7 éves átlagéletkorával.