Nagy hagyománya van a Volkswagen-csoportnál a sportos dízelmodelleknek. A Golf mellett Seat Leon FR-nek és a Skoda Octavia RS-nek is van olyan változata, melybe a 2,0 literes TDI 170 lóerős változata kerül.
A jövőben a Renault vásárlói is kérhetik a Megane-t hasonló csomagban. Eddig a GT-változat jelentette a sportosság csúcsát a dízeleknél, ahol a 150 lóerőt és sportosabb kiegészítőket kapott a vevő. Ám az új Mégane Renault Sport dCi ennél is többet nyújt, ez egy maximálisan sportosra hangolt ferdehátú, amelybe dízelmotor került. Karosszériája megegyezik a benzines RS-ével, sőt rendelhető egy jobban megerősített Cup-kivitel is.
175 lóerőt teljesít a 2,0 literes dCi az RS-kivitelben, mialatt a maximális forgatónyomatéka már 2000-es fordulatszámtól eléri a 360 Nm-t. Ezzel a teljesítménnyel mind a három-, mind az ötajtós változat 8,3 másodperc alatt éri el a rajt után a 100 km/órát, ha ügyesen kapcsoljuk a hatfokozatú váltót. A modell végsebessége 220 km/óra. Ennek ellenére nem hazudtolja meg dízelvoltát a motor, állítólag vegyes használatban 6,5 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként.
Az elvárásoknak megfelelően feszesebbre hangolták a futóművet, ami új rugókat és lengéscsillapítókat takar, de a kormányzást is közvetlenebbre hangolták. Persze a gyorsaság nemcsak nagy tempót, de rövid fékutat is jelent, ezért a fékek is komolyabbak az átlagnál. Az igazi élményért az ESP teljesen kikapcsolható.