Idén ősszel a Frankfurti Autókiállításon mutatja be az Abt az Audi R8 átalakított változatát. Az 1896-ban lovas kocsik javítására létrehozott családi vállalkozás igazi vadorzót farag az Audi sportmodelljéből.

A 4,2 literes V8-as eredetileg 420 lóerős, amit a beépített kompresszorral 530 lóerőre pumpáltak, mialatt a forgatónyomaték 550 newtonméterre emelkedik. Mindez persze a menetdinamikában is tetten érhető, hiszen a sorozatgyártású modellhez képest 0,5 másodperccel rövidebb idő, azaz 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Audi a Ferrarik ellen 1
Audi a Ferrarik ellen 7


Végsebesség tekintetében is javulást hozott a 110 lóerős teljesítménybővülés, mert a 301 helyett akár 317 km/órával is száguldhat az összkerékhajtású sportkocsi.

Egyedi karosszériával és kerekkel díszítik az R8-ast, amely így méltóan képviselheti a 110 éves Abt céget. Komplett új első és hátsó részt készítettek a kempteni műhelyben, ezzel új arculatot adva a járműnek, a gyári modellel szemben kevésbé hangsúlyosak a levegőnyílások.

Nem hiányoznak továbbá a küszöbspoilerek, illetve a szárny a kocsi hátuljáról sem, mialatt a 20 colos felnik is felkerülnek. A komplett csomag részeként sportkipufogóval gazdagodik az autó, ami négy vaskos, kerek véggel láttatja magát. A tökéletes útfogást az Abt versenycsapatánál edződött futómű garantálja, amellyel állítható az autó hasmagassága, de a be- és kirugózás mértéke is. A pilóta saját stílusához igazíthatja a gépet.

Nem kisebb céllal készül az Abt R8-as, mint hogy konkurenciát állítson nemcsak a Porsche, de a Lamborghini és a Ferrari modelljeinek is.