Nincs sok értelme a rendőrségi sebességellenőrzéseknek, ha a bemért és lefotózott gyorshajtókat nem állítják meg után igazoltatásra. A rendőrség által kiküldött adatkérő lapok (amelyeket a hatóság azért küld a tulajdonosnak, hogy megtudja: a lefotózott autót ki vezette) többnyire azzal a megjegyzéssel érkeznek vissza, hogy „nem kívánok közvetlen hozzátartozómra terhelő vallomást tenni”. A bemért és lefotózott gyorshajtók (nem hivatalos rendőrségi adatok szerint) közel 60 százaléka így megússza a bírságot és a büntetőpontot.
A Népszabadság úgy tudja, a rendőrség most azt szeretné elérni: a jogalkotó teremtse meg a lehetőséget arra, hogy
|
bírói úton kötelezzék menetlevél vezetésére azoknak a gépkocsiknak a tulajdonosait, amelyekkel szabálysértési eljárás keretében nem azonosítható sofőrök a megengedetnél gyorsabban hajtottak.
Az Európai Unió fehér könyve kimondja: az évtized végére a 15 évvel korábbinak a felére kell csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak számát a tagállamokban. Magyarországon az elmúlt hét-nyolc évben jelentősen nem csökkent, inkább csak stagnált, vagy kismértékben nőtt a halállal végződő közúti tragédiák száma.
Szabadfi Árpád dandártábornok, az ORFK vezetőjének általános helyettese a Népszabadságnak elmondta: miután januárban és februárban az előző év azonos időszakához képest 34 százalékkal nőtt a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma, a rendőrség májustól – a húsvétihez
hasonló – újabb átfogó közlekedésbiztonsági akciósorozatba kezd. Minden héten más szabálysértések elkövetőire „vadásznak” majd a rendőrök, a gyorshajtókat, a szabálytalankodókat megállítják, igazoltatják és megszondáztatják, írja a FigyelőNet.