„Cégünk átmenetileg olyan pénzügyi helyzetbe került, hogy a szerződésekben egyébként is biztosított három hónapos szerződésfelfüggesztési jogával kénytelen élni” – áll az IL Ferro a Népszabadság szerkesztőségéhez eljuttatott közleményében.
Február végén álltak le a kifizetések, arra, hivatkozva, hogy az „Il Ferro Kft.-ben vezetőváltás történt, és ennek kapcsán az új ügyvezető a társaság teljes körű átvizsgálását és pénzügyi átszervezését rendelte el”. Akkor március végére ígérték a további folyósításokat, de azóta sincs változás. Egyre nagyobb a baj.
Az IL Ferro bármikor felbonthatja az új tulajok szerződését, ami szerinte egyben azt is jelenti, hogy halaszthatja a fizetést. A cég indoklása szerint: „a jelenlegi helyzetben az aktuális ügyfélszám nagysága is megkívánja, ugyanis a létszám és a probléma nagysága nem teszi lehetővé, hogy két-három héten belül hathatós partneri segítséget kaphasson a cég.”
Továbbra is azzal biztatják azonban az ügyfélszolgálaton az autósokat, hogy hamarosan újra pénzhez juthatnak az ügyfelek, kifizetésre kerülnek az elmaradt és a még fennálló összegek is.
|
Hogy mikor érkezik a pénz, arról különféle információk keringenek. A cég nyilatkozata szerint az ügyfeleket „ezúton semmiféle anyagi hátrány nem érheti, hisz a szerződés lejárta értelemszerűen három hónappal kitolódik.” Ami annyit tesz, május végén, június elején utal(na) a társaság.
Érdekes módon az ügyfelek továbbra is bizakodóak, és kivárnak, a Népszabadság információi szerint sem a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél, sem a rendőrségnél nem tudnak róla, hogy bejelentés érkezett volna a cég tevékenységével szemben.
Pedig az IL Ferrónak közel 8000 autóssal van szerződése, akikkel szemben a két hét múlva esedékes áprilisi részlettel együtt már milliárdhoz közelítő tartozással bír a cég. Havonta közel 300 millió forintot kellene kifizetnie a vállalkozásnak.
Legnagyobb bajban azok az ügyfelek vannak, akik úgy vettek autót, hogy tartalékuk nincs, bíztak benne, az Il Ferro majd utalja a részletek utáni összegeket. Csakhogy a lízingcégek nem várnak, ott nem lehet arra hivatkozni, hogy az Il Ferro nem utal, ha a tulajdonos nem fizet, elveszíti az autóját, és jó kis adósság marad a nyakán a lízingszerződés kamatterhei miatt. Ha nem fizet akkor jön a végrehajtó. A pénzintézetek fel is hívták az emberek figyelmét.
Háttér
Az Il Ferro az egyik olyan cég Magyarországon, amely az autósoknak havi díjat fizetett a tulajdonos új vagy használt autóján elhelyezett reklámszövegért. Így a tervek szerint ingyen lehetett új autóhoz jutni, hiszen a törlesztőrészleteket a cég fizette, persze az autót a cég által kijelölt kereskedőtől, alku nélkül a megadott áron lehetett megvenni, illetve kötelezően ott kell szervizelni.
Használt autónál maximum ötéves korig kötöttek szerződést, de ilyenkor több százezres regisztrációs díjat kell befizetni. Új autónál maximum 40, használt autónál akár 50 ezer forintot fizettek ki.