Egy ideje tudni, hogy a BMW egy új modellt tervez a 7-es és a Rolls Royce közé, úgy tűnik megszületett. A Shanghai Autoshown ma fogja leleplezni a német autógyár a Concept CS modellt. A jármű nem más, mint egy luxusautó, amely legújabb tendenciát követi, négyajtós kupét formáz. Bár egyelőre a Mercedes CLS képviseli ezt a kasztot, de hamarosan komoly konkurenciája akad, hiszen javában készül a Porsche Panamera és az Aston Martin Rapide is.
|
Egyelőre nincsenek hivatalos információk, de állítólag a sorozatgyártású modellt is már javában tesztelik és hamarosan azt is megmutatják a nagyvilágnak. Az autó hatalmas, ehhez kétség sem férhet. Ugyan csak néhány centivel hosszabb a 7-es BMW-nél, de közel 10 tíz centivel szélesebb annál, viszont a kupés megjelenésért 15 centivel alacsonyabban fut a tetővonal.
Arányait tekintve is kupés a CS, hiszen a hosszú orr mögött a tetővonal szinte a kocsi hátuljáig fut, limuzinszerű csomagtérfedél nincs. Egyértelmű az is, hogy ezúttal is az amerikai tervező Chris Bangle felel a formatervért, elég csak rápillantani a „vállrészén” illetve küszöbén futó élekre. A jelenlegi tendenciának megfelelően hatalmasra nőttek a hűtőmaszk BMW veséi is. A tanulmányautó 21 colos felnijei már nem is annyira tűnik elvetélt ötletnek, hiszen a 750i tesztautó is 20-as kerekeken gurult.
|
Bár ez is csak pletyka, azért jól hangzik a CS-ből M-es modell is lesz teljessé téve a cég palettáját. Míg az újM3-as számára úgy készítették a V8-as motort, hogy az M5-ös V10-eséből levágtak két hengert, itt a 6,0 literes, V12-es két henger hozzáadásával születik meg.
Nem véletlen az sem, hogy Sanghajban leplezik le CS-t, hiszen a BMW tavaly 45 000 autót adott el Kínában, közülük 8669 volt hetes, illetve az ázsiai ország az egyetlen ahol az ötös BMW hosszított kivitelben is kapható A 18 000-es amerikai hetes eladás után Kína a második legnagyobb piaca a BMW csúcsmodelljének. Ha ez nem lenne elég a BMW márka az utóbbi öt évben 750 százalékkal növelte eladásait, amit semelyik prémium márka nem tudott überelni.