Bár leginkább különleges tanulmányautóival, mint az eXasis üvegautó vagy a kétéltű Splash azért a pénzt a Rinspeed is hagyományos modellek tuningolásával keresi. (innen hiányzik valami??) Közülük is leginkább a Porschét kedveli, átdolgozták már a Caymant, de lecsapták a Cayenne tetejét is.

 

Ezúttal pedig a cég csúcsmodellje, a Porsche Turbo volt terítéken, melyből Le Mans néven faragtak igazi ragadozót. A legújabb, azaz a 997-es sorozathoz összeállított csomag mind műszakilag, mind formailag újjávarázsolta a sportkocsit.

 

Ekkora szárnyat leginkábba versenyautókon látni
Az utastér is versenyautós

Az utastér is versenyautós

Az utastér is versenyautós


Nem kevesebb, mint 25 százalékkal növelték meg a 3,6-os boxermotor teljesítményét, amely így eléri a 600 lóerőt. A nyomaték ennél is nagyobb arányban bővült, s immár 800 newtonméter feszül a kerekeknek. Még szerencse, hogy állandó összekerékhajtást kapott eredetileg a stuttgarti járgány, így jelentősen javult a menetdinamikája.

 

Hihetetlen, de az eredeti fantasztikus 3,9 másodperces gyorsulási értéken további 0,6 másodpercet faragtak a svájci szakik. No persze ilyenkor csak a második vonalnál jár a Porsche mutatója (50-enként van jelzés), de a vége sokkal messzebb van. Ez a gép ugyanis 343 km/órára képes. Csak az a kérdés, minek, hiszen a svájciak az ilyen autókkal is 120-szal járnak az autópályán.

 

Ilyenkor legalább jól megfigyelhetők a karosszérián végzett átalakítások. A 911-es új első és hátsó kötényt, egyedi küszöbspoilereket, valamint masszív hátsó szárnyat kapott.

Bár mind egyedi darab, olyan jól sikerültek, hogy passzolnak az eredeti formatervhez, amellett, hogy több levegőt jut így a fékeknek, a hűtőknek, és a Porsche stabilitása is javult. Ebben persze az elektronikusan állítható lengéscsillapítóknak és a szélesebb gumiknak is szerepük van.