Igazi különlegesség a Volkswagen kettős feltöltésű motorja. Az 1,4 literes hengerűrtartalmú blokkhoz egy kompresszor és egy turbó is tartozik, alacsony fordulaton előbbi, magasabb tartományban utóbbi dolgozik, mikor melyik hatékony.
A TSI-re keresztelt motor eddig 140 és 170 lóerős kivitelben készült, de a jövőben megjelenik 122 lóerővel is a közvetlen befecskendezéses motor. A trükk abban rejlik, hogy az új vas nem teljesen tartozik a „családhoz”, itt ugyanis elhagyták a kompresszort, azaz csak a turbó lélegezteti az erőforrást.
A másik újítás a Volkswagen háza tájáról, hogy a különlegességnek számító duplakuplungos DSG-váltó immár hétfokozatú kivitelben is készül majd. A kuplungpedál nélküli egység nemcsak az automatáknál, de a kézi váltóknál is gyorsabban kapcsol. Ezt úgy érték el, hogy az egyes kuplung a páratlan fokozatokat szolgálja ki, a kettes kuplung a páros előremeneti fokozatokat kezeli. A következő fokozat így előre készenlétben áll, és villámgyorsan aktiválható.
Szemben a korábbi hatos egységgel, az újat kisebb motorokhoz szánják, hiszen csak 250 Nm nyomatékot visel el, azaz a 2,0 TDI-hez például nem jó. Viszont az új TSI-vel párosítható, és a Golfba beépítve mindössze 5,9 literes átlagfogyasztást ígér a Volkswagen.
Mindkét műszaki újdonság az év második felében kerül majd piacra.