Akiknek volt szerencséjük a Volkswagen konszern 1,9-es turbódízeljei közül többet is kipróbálni, állítják, hogy a legjobb kombináció a 115 lovas TDI hatos váltóval. Nem ez a leggyorsabb, de kevesebb üzemanyaggal beéri, mint a többi (90, 100, 105, 110 130, 150 lóerős) változat. Talán nem véletlen, hogy az Audi most épp erre a kombinációra épített egy különösen alacsony fogyasztású A4-est.  

 

Limuzin- és Avant-kivitelben is elérhető az A4 1,9 TDI e. Amellett, hogy az új gép a harmadiktól a hatodik fokozatig különösen hosszú áttételeket kapott, a motorelektronikát is a gazdaságosságra hangolták. Emellett a sebességváltás-kijelző is hozzájárul az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáshoz. A műszerfalon, a vezető látómezejének közepén elhelyezett eszköz a szituációtól függően jelzi a felváltás, illetve a visszakapcsolás ideális időpontját.

 

A szolidabb benzinkutas számla érdekében kisebb tömegű, alumínium motorháztető és az alacsony gördülési ellenállású, 205/55 R 16 méretű gumiabroncsok kerülnek az e jelzésű modellekre. Az aerodinamikát az S line csomag hátsó légterelője javítja.

 

Ezen változtatások hatására mindössze 5,2 literes átlagfogyasztást produkál az A4-es, amely a normál hétköznapokban ugyanúgy használható, mint bármely normál testvére. Dinamikájából mit sem veszített: 11,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, majd folytatja a sprintet egészen a 201 kilométer/órás végsebességig.