Aki eddig R-osztályt vásárolt a Mercedestől, az biztos lehetett benne, hogy hatszemélyes utastér és négykerék-hajtás várja majd. A jövőben azonban jelentősen bővül a változatok száma. A most kisebb felújításon átesett modell ugyanis a jövőben, egyes kivitelekben (280, 350 és 280 CDI motoroknál) hátsókerék-hajtással is kapható lesz.
Bár továbbra is R500-nak hívják, a jelzés már nem 5,0 hanem 5,5 literes V8-as motort rejt. A 388 lóerős erőforrással simán futja a 250-eta nagytestű autó. Emellett egy kisebb 3,0 literes V6-os motor is bekerül a kínálatba, a szintén csalóka 280-as jelzésű modell 231 lóerős. Továbbra is a kínálat része marad a két dízelmotor is, illetve továbbra is minden motorhoz 7 fokozatú automataváltó tartozik, illetve hosszabb tengelytávval is készülnek.
Az igazán érdekes változás belül keresendő, hiszen az eddigi 2+2+2 elrendezés helyett a hagyományos ötszemélyes utastér kerül az alapmodellekbe. A középső sor ülései közé eddig opcionálisan egy konzol volt rendelhető, amely pakolórekeszt, pohár és palacktartót is tartalmaz, ehelyett most itt is ülés lesz. A jövőben így öt, hét illetve hat üléssel is választható majd az R-osztály.
Aki a külsőségekre ad, annak be kell érnie új lökhárítókkal, valamint első ködlámpával illetve három új színnel, mialatt a jövőben a V6-os modellekhez már 18, a V8-ashoz pedig 19 colos felnik járnak.