Már nemcsak a S és CLS modellekkel bíró Mercedes-tulajdonosok száguldozhatnak 340-nel, ugyanis a Brabus, most az új CL-hez is elérhetővé tette 12 hengeres csúcsmotorját.

 

Amellett, hogy 6,3 literre növelték az eredetileg 5,5-es motor hengerűrtartalmát, szinte az összes mozgó alkatrészt

340 km/órás tempóra képes
340 km/órás tempóra képes

340 km/órás tempóra képes

340 km/órás tempóra képes


kicserélték, de új a kipufogó és az elektronika is. Ennek nyomán egy igazán elképesztő motort hoztak létre, hiszen 730 lóerő vár bevetésre. Ennél is megdöbbentőbb, hogy a V12-es blokk maximális nyomatéka 1320 newtonméter, amit a hajtáslánc nem is képes elviselni, ezért ez csak elméleti, az elektronika csak 1100-at enged a váltóra.

 

Ezután már mindenki elképzelheti, hogy a 2 tonnás tömeg sem akadály, hogy sportkocsiként viselkedjen a Mercedes hatalmas kupéja. Mi az hogy, alig 4 másodperc kell ahhoz, hogy 0-ról 100 km/órára gyorsuljon, ám ez semmi, mialatt egy hagyományos autó a 100-as gyorsulást letudja, a CLS már 200-zal hasít (11,9 sec). De megy jobban is! A Brabus CL 340-nel is képes száguldani, de csak azért ennyivel, mert az elektronika itt letiltja az autót. Ám ez is elég ahhoz, hogy a Brabusé legyen a világ legerősebb és leggyorsabb Coupéja.

 

A legfinomabb bőrrel vonják be az üléseket és a többi elemet az utastérben

A legfinomabb bőrrel vonják be az üléseket és a többi elemet az utastérben

A legfinomabb bőrrel vonják be az üléseket és a többi elemet az utastérben


Ehhez a félelmetes tempóhoz igazították a futóművet és a fékeket is, hiszen az alacsonyabbra ültettet karosszériát hatalmas féktárcsák lassítják. Persze a legfontosabb a tapadás, épp ezért kerültek a 21 colos felnikre hátul 295 milliméteres abroncsok. Végezetül a karosszérián is végeztek némi átalakítást, amitől nemcsak mutatósabb a járgány, de jobb a kasztni aerodinamikája is.