1983-ban dobta piacra a Volkswagen a Golf GTI Pirellit. A különleges modell legnagyobb érdekessége természetesen a kereke volt, a könnyűfém felnijein ugyanis a Pirelli P betűje adta a mintát. 2007-ben a német gyártó elkészítette az új Pirelli GTI-t.

 

Szemben a gyűjtők körében legendássá vált modell 112 lóerős motorjával, itt az alap GTI-nél több, 230 lóerő várja

Az azonosításért
A 18-as felniken persze Pirelli gumik vannak

A 18-as felniken persze Pirelli gumik vannak

A 18-as felniken persze Pirelli gumik vannak


a vezetőt. Mindezt kétliteres turbófeltöltős motorból hozták ki, amelyhez a megrendelők kérhetnek manuális, illetve duplakuplungos félautomata váltót is. Utóbbival – a beépített rajtautomatikának köszönhetően – 0,2 másodperccel hamarabb gyorsulhat a Golf 100 km/órára, mint a legjobb pilóták 6,8 másodperces ideje.

 

Na és mi van a kerekekkel? P betű ugyan nincs, viszont a 14 colos tárcsák helyett a 2007-es GTI-n 18-as kerekek vannak, igazán mutatós 225-ös gumikkal. Többféle egyedi színt is kidolgoztak a Volkswagennél, de ehhez az autóhoz egyértelműen a képeken is látható napraforgó sárga szín illik a leginkább.

 

Az utastérben a karosszéria színéhez hasonló színű cérnával varrják el a kormány és az ülések bőreit, míg a belső részen keréklenyomatot helyeztek el. Hogy egyértelmű legyen a járgány azonosítása, több helyen Pirelli-feliratok tűnnek fel.