Bár a biztonság szinonimájaként is ismert Volvo néhány évet késett a világelsőséggel, meglehetősen hamar behozta a lemaradást. Sőt, gyorsan le is előzte a versenytársakat, hiszen az 1994-ben debütáló legelső oldallégzsák már a svédek saját találmánya volt.
 
A légzsák kifejlesztése már az ötvenes években megkezdődött, de az akkori próbálkozások még igencsak gyerekcipőben jártak. Próbálkoztak a vezető által, gombbal aktivált és robbanóanyaggal működtetett megoldásokkal is, de szerencsére egyik veszélyes prototípus sem vált be, és a kutatók tovább folytatták a munkát.

Ezen a párnán nem jó aludni
Ezen a párnán nem jó aludni

Ezen a párnán nem jó aludni

Ezen a párnán nem jó aludni


Eleinte az utasoktól függetlenül működő légzsákot a biztonsági öv kiváltására szánták, de idővel rájöttek, hogy a két szerkezet csak egymást kiegészítve képes biztonsággal megmenteni a balesetet elszenvedők életét.

A svéd márkánál nem álltak meg a fejlesztések, így 1998-ban szintén újdonsággal, a tetőből előbukkanó függönylégzsákkal léptek porondra, manapság pedig a felfúvódó lufik már a legtöbb helyzetben remekül megállják a helyüket.