Jövő héten kedden, azaz június 5-én mutatkozik be hivatalosan a Peugeot új alsó középkategóriás modellje, a 308-as. Ha jól tudnák rajzolni, akkor akár mi is papírra vethettük volna a 307-es utódját, hiszen formailag elődjét követi, felhasználva az újabb Peugeot-k formai jegyeit.

A tükrök, a sárvédőívek levágása, a motorháztető túlnyúlása egyenesen a 207-esről, a ködlámpák elhelyezése a407-esről érkezik. A harcsaszáj pedig már igazi „oroszlános” védjegy. A legizgalmasabb változást az autó fara jelenti, ahol az üveg alatti rész olyan Renault Megan-osan kissé lépcsősen fut le. Az autó összhatása dinamikus.

Motorikusan egyelőre nem tudni újdonságról, a 308-asba is bekerül a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os benzines család. A szívó változat 120, a turbósok 150, illetve 175 lóerőt tudnak. Állítólag készül egy kiemelkedően sportos

SUV lesz belőle
Kerek szellőzők és kerek kapcsolók

Kerek szellőzők és kerek kapcsolók

Kerek szellőzők és kerek kapcsolók


változat is, amely a VW Golf GTI, Ford Focus ST és hasonló modelleknek állít majd konkurenciát. A dízelpalettát1,6-os (110 LE), 2,0-es (136 LE) és 2,2 literes (170 LE) HDi-k alkotják.
 
Belül – a mostanában divatos – az utasok közé lefutó középkonzolt használnak, kerek formákat alkalmazva a részleteknél. Ilyenek a szellőzők, a légkondícináló gombjai, és persze a műszerfal órái is.

A Peugeot 308 hivatalos leleplezése szeptemberben a Frankfurti Autószalonon lesz. Ezek után várhatóan decemberben kerülnek az első autók a kereskedésekbe.