Valahogy úgy van az, hogy egy sportkocsigyártó akkor tud igazán valamit, ha be is bizonyítja, hogy az autója gyors. Erre pedig az autóversenynél jobbat nem igazán találtak ki. Talán ennek köszönhető, hogy a Ferrari, a Lamborghini, a Porsche, az Aston Martin modelljei állandó résztvevői valamely szakágnak. A jövőben a Koenigsegg is csatlakozik hozzájuk.

 

Közvetelen levegő a motorba
Jól jön a szárny, pedig nem repül

Jól jön a szárny, pedig nem repül

Jól jön a szárny, pedig nem repül


A svéd gyártó elkészítette a Koenigsegg CCGT-t, amely megfelel a Nemzetközi Automobil Szövetség GT1-es szabályainak, így rajthoz állhat a GT-sorozatban. Persze ehhez változtatni kellett az autón, főként a motoron.

 

Eredetileg ugyanis az alapot jelentő CCX-modellekben 4,7 literes kompresszoros motor dolgozik, nem éppen szerény 806 lóerős teljesítménnyel. Ám a feltöltőt a szabályok nem engedélyezik, ezért azt elhagyták, viszont a motor hengerűrtartalmát 5000-esre növelték. A ménesből így is 600 tagú maradt.

 

Külön előnyt jelent viszont a „súlyszabály” a csapatnak, miután eredetileg is ultrakönnyű elemekből építik a járműveket. A CCGT kész állapotában csupán 1 tonna, amivel 100 kilogrammal alatta marad az előírt minimális tömegnek, de ez jó, mert így a hiányzó kilókat ballasztként úgy helyezhetik el, ahogy az adott pályán a legideálisabb.

 

A CCGT egyedi karosszériát kapott, amely még nagyobb leszorítóerőt generál, illetve a megfelelő helyeken jobban áramlik a levegő. Nem hiányoznak olyan elemek, mint a bukócső, a poroltó és az áramtalanító sem.