Csúszik az M0-s körgyűrű keleti szakaszának átadása. A 4-es számú főutat és az M3-as autópályát összekötő új, 26,5 kilométeres szakasz a kisajátítás lassú jogi menete miatt nem készül el időre – tudatta a beruházó, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Pedig a budapestiek és az erre autózok szempontjából talán minden korábbinál fontosabb lenne, hogy végre elkészüljön. Akik ugyanis az M1-es, M7-es, M5-ös autópályákról, illetve a 4-es számú főútról az M3-asra hajtanának (fordított irányba is igaz), e nélkül leginkább Budapesten, a Hungária körutat használva autóznak, bénítva a főváros forgalmát, és jelentős időt dugóban töltve.
A beruházó és a két nagy kivitelező most egyeztetést kezdenek, hogy az eredetileg tervezett, év végi átadási időpont helyett 2008 melyik időszakára készülhetnek el. Kérdés, minek a céldátum, ha ilyen könnyű módosítani!
Azzal magyarázzák a csúszást, hogy bonyolultak a földtulajdonviszonyok. A kisajátítások során több mint 10 ezer tulajdonossal kellett egyeztetni, de 146 esetben még függőben van a szerződés.
Jelenleg 45 százalékos készültségű az építkezés, ahol legalább takarékosan dolgoznak, hiszen az eredeti költségvetés helyett több mint 20 milliárd forinttal olcsóbban, 42 milliárdért épül meg a 26,5 kilométeres út. Az EU-ból érkezett támogatásból megspórolt pénzt az M0-s és az M3-as összekötésére költhetik el. Jelenleg Ecser, Maglód, Csömör, Nagytarcsa, Pécel közelében tartanak a munkálatok.