2008 nyarára ígéri a Tata, hogy piacra kerül a levegővel működő járművük. Korábban már beszámoltunk róla, hogy az indiai óriásvállalat felkarolta a volt Forma-1-es mérnök, Guy Négre cégét, amely egy levegővel működő motort fejleszt. Mostanra pedig már kész a jármű.

A CityCat és MiniCat néven készülő járművekhez ultrakönnyű üvegszálból készítenek karosszériát, amely így 110km/órás végsebességre képes. Egyetlen feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni, mialatt pusztán tiszta levegőt

A csomagok a vezető mellé kerülhetnek
A csomagok a vezető mellé kerülhetnek

A csomagok a vezető mellé kerülhetnek

A csomagok a vezető mellé kerülhetnek


pufog ki. Létezik 2, 3, 6 személyes és pick up kivitel is, de taxikat is készítenek.

A nagynyomású levegőt tartályban tárolják, és a hagyományos robbanás helyett a nyomás idézi elő a tágulást a kisebb és egy nagyobb hengerrel dolgozó motorban. Persze nem 100 százalékosan környezetbarát a jármű, hiszen a levegő sűrítéséhez vagy 230 voltos csatlakozó kell, ami működteti a sűrítést végző generátort, vagy másik sűrített levegős tartályból is érkezhet a levegő. Előbbivel 4 órát is igénybe vehet a töltés, utóbbival pár perc alatt megvan.

Tehát az összesűrítéshez valamilyen más formából energiát használnak fel, amely viszont szén-dioxidot termel. Ez azonban jóval kevesebb, mint a hagyományos benzinmotorok esetében.

India mellett további államokban is megjelenhet a levegős autó, eddig tizenkét országgal kötöttek szerződést, köztük Németországgal, Izraellel és Dél-Afrikával, az Egyesült Államokba viszont az autó gyenge biztonsági szintje miatt egyelőre nem mehet. Állítólag már egy hibrid változaton is dolgoznak, amelynél egy benzinnel üzemelő kompresszort is beépítenek, amely képes feltölteni a levegős tartályt, ha a pilóta más módon nem jutna levegőhöz.