Egy évvel a Peugeot 207-es bemutatása után elkészült annak kombiváltozata is, a három- és ötajtós, valamint a coupé-cabriolet után ez a negyedik változata az új modellnek. Miután februárban tanulmányautóként már láthattuk, így nem okoz meglepetést az SW. A 207-es család tagjaként az autó orra megegyezik a többi modellével, a különbséget hátul kell keresnünk. Ezen a részen is egyértelműen Peugeot a kis kombi, a formákat a 407-es puttonyos változatától örökölte.
4156 milliméter hosszú a 207 SW, ami közel 12 centis növekedést jelent a ferdehátú 207-eshez képest. Belül
viszont nem jut sokkal több hely a lábaknak, miután a tengelytávolság továbbra is 2540 milliméter. A hátul ülők azonban mégiscsak jobban járnak, hiszen a tetővonal nem kezd esni a fejük felett.
A bővítmény természetesen nem veszett el, azt hátul kell keresni. Nemcsak 207-esénél (270 liter), de a 206 SW-énél (313 liter) is nagyobb 337 literes csomagtartót alakítottal ki. A „raktérbe” a hátsó szélvédő nyitásával is lehet pakolni, így kisebb tárgyak esetén nem kell az egész ajtót megemelni. Ha nagyobb helyre lenne szükség, a hátsó ülések egyetlen mozdulattal ledönthetők, amikor is teljesen sík padlórész jön létre.
A jármű belseje is a sima 207-esből érkezik, újdonság viszont a hatalmas üvegtető, amely a többi SW-modellben is elérhető volt.
Kezdetben háromféle benzines és két dízelmotor közül csemegézhetnek a vevők. A benzinesek mindegyike a BMW-vel közös fejlesztés eredménye, a gázolajos motorok a PSA önálló termékei. Később érkezik majd a sportváltozat, az RC, ebbe 1,6 literes turbófeltöltéses motor kerül, de a futómű is feszesebb hangolást kap, külsőleg pedig a GT-modellek sportos kiegészítőivel ruházzák fel.
Sőt akiknek tetszett az Outdoor Concept azok is örülhetnek, hiszen a gyár elárulta, a közeljövőben bemutatják az emelt hasmagasságú, terepjárós optikai elemekkel felruházott 207 SW Outdoort is.
2008-ban a gyártás első teljes évében 98 000 darab 207 SW-t szeretne eladni a Peugeot, ezek 56 százaléka várhatóan dízel lesz.
Benzinmotorok:
– 1,4 liter – 75 Le – 118 Nm manuális váltó
– 1,4 liter VTi – 95 Le – 136 Nm manuális váltó
– 1,6 liter VTi – 120 Le – 160 Nm manuális vagy kapcsolható automataváltó
– 1,6 liter (turbó) RC – 175 Le- 240 Nm manuális váltó
.
Dízel erőforrások:
– 1,6 liter HDi – 90 Le – 215 Nm – manuális váltó
– 1,6 liter HDi FAP – 110 Le – 240 Nm (260 Nm overboostnál) – manuális váltó