Ugyancsak júliustól három hónapjuk lesz a biztosítóknak, hogy rendezzék a kárt az autós felé. Ám ez nem jelent azonnali kifizetést, mert a biztosító papírokkal indokolhatja, hogy miért vitatja az esetet. A biztosítótársaságoknak az esetleges kamatot is ki kell fizetniük a baleset napjától a kifizetés napjáig, de ezt külön kell kérni a biztosítótól.
A harmadik – a legvitatottabb – rész a bónusz – málusz rendszerrel* függ össze. Az új szabályozás szerint új szerződés megkötésekor már nem a jármű üzembentartójának, hanem az új biztosítónak kell beszereznie a kártörténetet az előző biztosítótól. Az igénylést követő 15 napon belül ki kell adnia a dokumentumot a korábbi társaságnak.
A dokumentumhoz viszont az autósnak meg kell adnia az előző biztosító nevét és a kötvény számát. Amennyiben ezt elmulasztja, M4 kategóriába kell besorolni az autóst. Korábban ideiglenesen A0 osztályba sorolták az autóst, és ha további 90 napig sem hozta igazolást a korábbi biztosítótól, akkor került M4-es besorolásba.
Azzal magyarázzák a legdrágább kategóriába való azonnali besorolást, hogy aki ennél jobba tartozik, az úgyis igyekezni fog és megadja a szükséges adatokat. Aki viszont eleve a legrosszabb fokozat szerinti besorolású, az nem tud visszaélni a lehetőséggel, hogy – ha ideiglenesen is, de – jobb besorolást nyerjen.
*A besorolásoknál az M-jel a málusz-osztályt jelenti (rosszabb minősítés), amely 4 fokozatú, míg a B-jel a bónusz-osztály (jobb minősítés), amely 10 fokozatú, a kettő között helyezkedik el az A0 – semleges – fokozat.