Bár hamarosan megszűnik a DaimlerChrysler, továbbra is folytatódik az amerikai modellek európai bemutatása. Ennek megfelelően a Dodge idehaza a Caliber mellé két új modellel bővíti kínálatát, az Avangerrel és a Nitróval.

Előbbi egy középkategóriás limuzin, míg utóbbi egy szabadidő-autó. Ami azonban közös bennük, hogy külsőleg igaziizomautók. Bár Európának négyféle motorral készül az elsőkerék-hajtású Avanger, Magyarországon az importőr a 2,0, a 2,4 és a 2,7 literes benzines változatot kizárólag egyedi megrendelésre forgalmazza. Az alapértelmezett motorváltozat idehaza minden felszereltségi szintnél a 2,0 literes dízel erőforrás.

Nitro műszerek
Négykerék-hajtással

Négykerék-hajtással

Négykerék-hajtással


Ez a motor már ismerős lehet, hiszen a Volkswagen-csoporttól származik, legnagyobb teljesítménye 140 lóerő, míg a maximális nyomatéka 310 Nm. Ehhez képest csupán 6,2 literes átlagfogyasztást ígér a gyár.

A négykerék-hajtású Nitro esetében is hasonló a helyezet, az alapmotor itt a Mercedestől származó 2,8 literes dízel. A 177 lóerős motor mellett megrendelésre persze meghozzák a 205 lovas 3,7-es, vagy a 260 lovas 4,0 literes V6-ossal is a szabadidő-autót. Hatfokozatú mechanikus vagy 5 fokozatú automata váltó társítható a 2,8 CRDi-hez

Mindkét modell esetében komoly kényelmi és biztonsági arzenál várja az utasokat. Szériafelszereltség a blokkolásgátló, az elektronikus menetstabilizátor, a kipörgésgátló, amelyhez az Avangernél vészfékrásegítő a Nitrónál elektronikus borulásgátló is csatlakozik. A passzív biztonság növelésére első, oldalsó és függönylégzsákok kerülnek minden modellbe.

Az Avanger 6 495 000 forinttól vásárolható meg, míg a Nitróhoz 8 399 000 forinttól lehet hozzájutni.