Walter’ de Silva, az Audi fomatervezője szerint az A5-ös az eddigi legszebb autó, amit életében tervezett. Ezen kijelentését nem kommentáljuk, de annyi bizonyos, az A5-ös egy igazi vérpezsdítő luxuskupé (pontosabban Gran Turismo), ami már nagyon hiányzott az Audi palettájáról. Az R8-as és a TT ellenére is.

Az A5-ös szögletesebb, és valahogy elegánsabb a többieknél. Alapját a szeptemberben bemutatkozó A4-es

Elektronyos a rögzítőfék
Az új A4-esre épül

Az új A4-esre épül

Az új A4-esre épül


szolgáltatja, amiből itt 2+2 ülést és egy jól használható 455 literes csomagteret sikerült kifaragni, példás anyagminőség és összeszerelés mellett. A hátsó sor az ígéretek ellenére persze teljesen alkalmatlan utazásra, de ez így szokott lenni.

A forgalmazás a 240 lóerős, 3 literes dízelmotorral indul, valamint a 4,2 FSI-vel, amit S5-ös néven forgalmaznak. Utóbbit 354 lóerő kergeti 5,1 másodperc alatt 100-ra, és könnyedén viszi a 250 km/órás végsebességet, hasonlóan a dízelhez.

Lesznek bőven további motorvariációk, jövő év januárjáig fokozatosan bevezetésre kerül a 3,2 FSI, a 2,7 TDI, az 1,8 TFSI és végül az új kétliteres dízel és a TFSI is. A gyengébb motorokhoz lesz elsőkerék-hajtású változat is, a többi mind quattro lesz, hatsebességes kézi, vagy nyolcfokozatú multitronickal.

Árak:
Audi A5 3,0 TDI quattro 13 100 000 Ft
Audi S5 4,2 quattro
17 900 000 Ft
Audi A5 3,2 FSI 13 700 000 Ft

adatlap
Motoradatok – 3.0 TDI
Lökettérfogat 2967
Hengerek/szelepek V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 176(240)/4000-4400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 500/1500-3000
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,9
Végsebesség (km/h) 250
Fogyasztás
Város (l/100 km) 9,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,7
Vegyes (l/100 km) 7,2
CO2 kibocsátás (g/km) 191