A közlekedési tárca vezetője elmondta, hogy sikerült jelentősen csökkenteni a 26,5 kilométeres útszakasz költségeit (nagyjából 28 milliárdot spóroltak), s így az EU-tól érkező pénzből egy újabb, az M0-st az M3-as autópályával összekötő útszakasz készülhet, várhatóan 2009-re.
Mint kiderült, a körgyűrű új szakaszán speciális betonból készül az útburkolat, ez ugyan 25 százalékkal drágább lehet, de az aszfaltnál jobban bírja a nehéz gépjárművek terhelését. Emellett kevesebb karbantartást igényel, mégis megéri alkalmazni.
Jövőre készül el az M0-s északi Duna-híd is – a Megyeri híd nevet kapja -, ami után a budai oldalon a 10-es és a 11-es út között kell megteremteni a közlekedés jobb feltételeit. Ezek a munkák 2011-2012 körül zajlanak majd.
A híd átadása után a forgalom egy része erre halad majd, így lehetővé válik a Margit híd felújítási munkáinak megkezdése – tette hozzá Demszky Gábor. A munkák várhatóan több mint egy évig tartanak, ezalatt a buszok és a villamosok egy közös sávban közlekedhetnek a hídon, de a közúti forgalom nem használhatja azt.
A jövőbeni tervekről tudni, hogy 2012 környékére zárulhat be a körgyűrű az észak-nyugati rész elkészítésével. Itt a budai hegyek miatt nagyon körültekintő, a környezet védelmét figyelembe vevő előkészítésekre van szükség – mondta Kóka János.
Uniós pénzből az M0-s déli szektoránál átkötést építenek az M0-s 51-es főútnál lévő csomópontjától a gyáli M5-M0 csomópontig. A kétszer háromsávos déli szektor – benne egy új híddal – a 2007-2013-as közlekedésfejlesztési program része.